Powrót na poprzednią wersję serwisu
Czcionka: A A+ A++
Kontrast: tryb podstawowy tryb czarno-biały z wysokim kontrastem tryb żółto-czarny z wysokim kontrastem tryb czarno-żółty z wysokim kontrastem

Historia zmian - Informacje o inwestycji


Wersja: 1

Zmodyfikował: Rzecznik PZDW

Data modyfikacji: 2024-11-05 19:24:24


Opublikowano: 2024-11-05

Tytuł projektu: Przebudowa i rozbudowa DW 878 na odcinku Tyczyn – Dylągówka

Informacje ogólne

Projekt jest współfinansowany z Programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027
Inwestor: Województwo Podkarpackie - Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie
Wykonawca: Antex II Sp. z o.o.
Wartość projektu: 200 000 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 170 000 000,00 PLN
Inżynier kontraktu:
Realizacja: 10.2024-10.2027

Ogólna charakterystyka projektu

Przedmiotem projektu jest rozbudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 878 Stobierna-Rzeszów- Dylągówka na odcinku od m. Kielnarowa do m. Dylągówka o długości 13,78 km wraz z odcinkami nawiązania oraz rozbiórką, budową, przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych.

Zakres rzeczowy projektu

Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
- rozbudowę wojewódzkiej nr 878 na odcinku o długości 13,78 km w m. Kielnarowa, Borek Stary, Nowy Borek, Hyżne, Brzezówka, Dylągówka wraz z niezbędnym dowiązaniem sytuacyjnym i wysokościowym do istniejącego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 878 na początku i końcu odcinka (droga klasy G, nośność: 115 kN/oś),
- budowę i przebudowę infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w zakresie niezbędnym
do prawidłowego funkcjonowania drogi na ww. odcinku,
- rozbudowę, budowę i przebudowę skrzyżowań z istniejącymi drogami,
- przebudowę i rozbudowę odcinków innych dróg publicznych (drogi powiatowe i gminne) w strefie
skrzyżowań,
- budowę dodatkowych jezdni,
- przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych,
- przebudowę i budowę zatok autobusowych,
- budowę i przebudowę chodników,
- budowę obiektów mostowych, inżynierskich i przepustów pod drogami publicznymi,
- budowę konstrukcji oporowych,
- budowę elementów odwodnienia wraz z odcinkową budową sieci kanalizacji deszczowej,
- odcinkową budowę lub przebudowę sieci oświetlenia drogowego,
- budowę elementów ochrony środowiska oraz BRD,
- budowę kanału technologicznego,
- przebudowę i zabezpieczenie kolidujących odcinków infrastruktury technicznej m.in. sieci
elektroenergetyczne, teletechniczne, gazociągi, kanalizacja sanitarna i deszczowa, wodociągowe.

Cele projektu

Grupy docelowe:
Grupą docelową projektu są mieszkańcy środkowej części województwa podkarpackiego, w szczególności powiatu rzeszowskiego. Użytkownikami projektu będą również lokalni przedsiębiorcy, pracownicy, dostawcy, turyści oraz pozostali kierowcy pojazdów poruszający się po drodze wojewódzkiej nr 878. Projekt dotyczy rozbudowy drogi publicznej, czyli drogi z której korzystać, zgodnie z jej przeznaczeniem, może każdy. Z
założenia spełnia więc on zasadę równości szans i niedyskryminacji.

Cele realizacji projektu i rezultaty:

Głównym celem projektu jest rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawę dostępu do sieci TEN-T. Celem bezpośrednim projektu jest rozwój infrastruktury drogowej, wzrost bezpieczeństwa ruchu oraz poprawa powiązań transportowych w regionie, w tym na obszarach górskich.
Realizacja projektu doprowadzi do:
- poprawy stanu technicznego i podniesienia parametrów technicznych istniejącej drogi, która ulega znaczącej degradacji i wykazuje ślady znacznej eksploatacji (występują na niej spękania siatkowe, podłużne, poprzeczne, odbite, łaty.),
- zwiększenia przepustowości i płynności ruchu na drodze wojewódzkiej, a także zmniejszenia uciążliwości związanych z przebiegiem drogi przez tereny zabudowane miejscowości Kielnarowa, Borek Stary, Nowy Borek, Hyżne, Dylągówka,
- poprawy bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych oraz komfortu życia i bezpieczeństwa mieszkańców,
- skrócenia czasu przejazdu pomiędzy ważnymi ciągami komunikacyjnymi województwa,
- poprawy warunków przejazdu dla ruchu turystycznego oraz zwiększenia dostępności do atrakcji turystycznych,
- stworzenia sprzyjających warunków rozwoju gospodarczego oraz zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej regionu.
W wyniku wdrożenia projektu nastąpi poprawa powiązań regionalnej sieci dróg województwa z siecią dróg krajowych i siecią TEN-T, poprawa dostępności wewnętrznej i zewnętrznej powiatu rzeszowskiego, poprawa spójności społecznej i gospodarczej Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz zwiększenia perspektyw jego rozwoju, a także poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżowania DW 878.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Zamówienia publiczne
Drogi i mosty
Oferty pracy
Logo Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego