Wersja: 5
Zmodyfikował: Rzecznik PZDW
Data modyfikacji: 2024-02-15 09:23:54
Zadanie składa się z dwóch etapów realizowanych jednocześnie. Wartość całej inwestycji wyniesie około 200 mln złotych.
Etap I: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Bełżec wraz z budową mostu na rzece San w m. Munina - Sobiecin”
Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z decyzją ZRID współfinansowane było z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury - Mosty dla Regionów
Wartość projektu: 1 145 302,20 PLN
Wartość dofinansowania z Budżetu Państwa: 80%
Wykonawca: PROMOST CONSULTING Sp. z o.o.
Czas realizacji: 2020-2022
Realizacja zadania jest współfinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg:
Wartość zadania: 155 143 247,56 PLN
Wartość dofinansowania z Budżetu Państwa: 80%
Wykonawca: Mosty Łódź S.A. ul. Bratysławska 52 94-112 Łódź
Realizacja zadania: 2023-2025
Etap II: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Bełżec Wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Sobiecin i Koniaczów ”
Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z decyzją ZRID finansowane było z Budżetu Województwa.
Wartość projektu: 565 713,90 PLN
Wykonawca: PROMOST CONSULTING Sp. z o.o.
Czas realizacji: 2020-2022
Wartość zadania: 33 770 995,63 PLN
Wykonawca: Mosty Łódź S.A. ul. Bratysławska 52 94-112 Łódź
Realizacja zadania: 2023-2025
Zadanie otrzymało dofinansowanie z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej i realizowane jest w ramach projektu pn.: "Przebudowa/rozbudowa/budowa drogi wojewódzkiej nr 865 na odcinku Sobiecin - Cieszanów".
Budowa drogi wojewódzkiej nr 865 w nowym śladzie będzie miała długość 4,13 km. Trasa zlokalizowana jest w całości na terenie gminy Jarosław w miejscowościach Munina, Sobiecin i Koniaczów. Przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki rolne. Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. Na węźle tym zaplanowano rozbudowę w zakresie budowy nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętnych we wszystkich relacjach.
Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie, natomiast za mostem w nasypie i po istniejącym terenie. Nad rzeką San, nad wałem przeciwpowodziowym drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi zaplanowano obiekt mostowy o długości całkowitej 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Nowy odcinek DW 865 zaprojektowano w formie skrzyżowania typu rondo z drogą powiatową 1719R w Sobiecinie, a dalej włącza się w ciąg obecnie istniejącej drogi wojewódzkiej nr 865 w miejscowości Koniaczów. Dostęp do nieruchomości przyległych do projektowanego pasa drogowego zapewniono poprzez zjazdy i dodatkowe jezdnie. W ramach przedmiotowego zadania przewiduje się przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej i nie przewiduje się rozbiórek budynków. W zakres zadania włączone są również budowy: oświetlenia ulicznego w rejonie skrzyżowań, chodników, ciągu pieszo-rowerowego, zatoki autobusowej, przejść ekologicznych i płotków herpetologicznych dla płazów, przebudowa wału przeciwpowodziowego.
Budowany most będzie drugą przeprawą przez San i przejmie znaczną część ruchu, odciążając jedyny istniejący most na ulicy Sanowej w Jarosławiu. Przyczyni się do odciążenia istniejącej sieci drogowej i przeniesienia ruchu pojazdów ciężkich poza obszary intensywnie zabudowane oraz pozwoli na zwiększenie płynności ruchu. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej usytuowany jest tak by powstały nowe tereny przeznaczone pod przyszłe strefy ekonomiczne.