Powrót na poprzednią wersję serwisu
Czcionka: A A+ A++
Kontrast: tryb podstawowy tryb czarno-biały z wysokim kontrastem tryb żółto-czarny z wysokim kontrastem tryb czarno-żółty z wysokim kontrastem

Informacje o inwestycji


Łączymy pogranicze przez Duklę / Spájame pohraničie cez Duklu
Opublikowano: 2024-08-01

Tytuł projektu: Łączymy pogranicze przez Duklę / Spájame pohraničie cez Duklu

Informacje ogólne

Tytuł projektu: Łączymy pogranicze przez Duklę / Spájame pohraničie cez Duklu
Numer projektu: PLSK.02.01-IP.01-0022/23
Program: Interreg Polska-Słowacja 2021-2027
Priorytet: Lepiej połączone Pogranicze
Działanie: Rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawa dostępu do TEN-T oraz mobilności transgranicznej
Beneficjent: Województwo Podkarpackie
Partner: Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja
Wydatki ogółem: 4 623 426,48 EUR
Dofinansowanie UE: 3 692 199,64 EUR
Data rozpoczęcia: 2024-04-01
Data zakończenia: 2026-03-31

Ogólna charakterystyka projektu

Zakres projektu obejmuje realizację inwestycji drogowych po obu stronach granicy. Po stronie polskiej przewidziano rozbudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 993 Gorlice – Nowy Żmigród – Dukla z drogą wojewódzką nr 992 na rondo w miejscowości Nowy Żmigród w województwie podkarpackim. Długość rozbudowanego odcinka wynosi 0,224 km. Po stronie słowackiej przewidziano przebudowę dróg: III/3541 i III/3586 o całkowitej długości przebudowanych odcinków 2,133 km.

Zakres rzeczowy projektu

Zadanie po stronie polskiej obejmuje rozbudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 993 Gorlice – Nowy Żmigród – Dukla z drogą wojewódzką nr 992 Jasło - Nowy Żmigród – Krempna - Ożenna – Granica Państwa. Droga wojewódzka nr 993 łączy się bezpośrednio z drogą krajową nr 19 prowadzącą do przejścia granicznego Barwinek-Vyšný Komárnik, a droga wojewódzka nr 992 prowadzi bezpośrednio do granicy polsko-słowackiej Ożenna-Nižná Polianka. Rozbudowywane skrzyżowanie stanowi bardzo ważny węzeł komunikacyjny i znajduje się w pasie 30 km od granicy państwa.W wyniku realizacji projektu wykonane zostanie skrzyżowanie – rondo o kształcie ósemki, które stanowi połączenie dwóch rond o średnicy zewnętrznej wynoszącej 40,0 m. Rondo posiadać będzie cztery wloty dwukierunkowe z kierunku m. Jasło, Krempna, Gorlice oraz planowanej obwodnicy centrum miasta Nowego Żmigrodu. Na każdym wlocie ronda zostaną wykonane trójkątne wyspy dzielące o nawierzchni z kostki kamiennej. W ramach budowy ronda przebudowie podlegać będą również odcinki dróg stanowionych bezpośredni dojazd do tarczy skrzyżowania. Przekrój dróg wojewódzkich i obwodnicy, na dojeździe do ronda przewidziano jako jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu szerokości nominalnej 3,5 m. Po obu stronach jezdni zostaną wykonane 0,5 m opaski, a dalsza część pobocza 0,75 m zostanie wykonana z kruszywa. Inwestycja będzie również obejmować wykonanie nowych ścieżek pieszo-rowerowych i chodników, zapewniając odseparowanie ruchu pieszego i rowerowego od ruchu samochodowego, zwiększając bezpieczeństwo i komfort tej grupy użytkowników dróg. Realizacja zadania przyczyni się do poprawy warunków bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego na polsko-słowackim obszarze przygranicznym oraz dodatkowo zmniejszenia negatywnego wpływu infrastruktury drogowej na środowisko.

Po stronie słowackiej przewidziano przebudowę dróg: III/3541 i III/3586. Droga nr III/3541 w miejscowości Ladomirová jest bezpośrednio połączona z drogą I/21 prowadzącą do granicy z Polską, natomiast odcinek drogi III/3586 po skręcie na Šemetkovce w kierunku miejscowości Vislava, Vyškovce i Chotča stanowi bezpośrednią, fizyczną kontynuację drogi III/3541.Przebudowa zaczyna się na skrzyżowaniu drogi I/21 z drogą III/3541 i kończy się na granicy powiatu Svidník/Stropkov na drodze III/3586. Przebudowa podzielona jest na cztery odcinki: 1. od km 0,000 do km 0,284, 2. od km 0,342 do km 0,600, 3. od km 2,625 do km 3,260 4. od km 3,675 do km 4,631Na odcinku nr 4 skrzyżowanie dzieli numerację dróg na III/3541 i III/3586. Całkowita długość przebudowanego odcinka wynosi 2,133 km. Celem planowanej przebudowy jest poprawa niezadowalającego stanu technicznego jezdni i systemu odwodnienia drogi, zabezpieczenie osuwisk i poszerzenie drogi w miejscach, w których jest to możliwe, do wymaganej kategorii C6,5.

 

Cele projektu

Głównym celem niniejszego projektu jest rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawa dostępu do TEN-T oraz mobilności transgranicznej. Realizacja niniejszego projektu doprowadzi do poprawy jakości infrastruktury drogowej o charakterze transgranicznym na obszarze polsko-słowackiego pogranicza z uwzględnieniem aspektów zrównoważonego transportu oraz poprawy dostępu do atrakcji turystycznych o znaczeniu transgranicznym. W wyniku realizacji projektu powstanie odporna na zmiany klimatu i bezpieczna infrastruktura transportowa, sprzyjająca zwiększaniu integracji gospodarczej i społecznej. Poprawi się jakość i bezpieczeństwo przemieszczania się po pograniczu, co wpłynie na zwiększenie mobilności transgranicznej.


Podmiot publikujący: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich

Utworzono: 2024-08-02 09:46:04

Data modyfikacji: 2024-08-02 14:45:09

Wersja: 5

Wersja
Zmodyfikował
Data modyfikacji
Podgląd
Wersja
1
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 09:46:05
Podgląd
Wersja
2
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 13:13:19
Podgląd
Wersja
3
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 13:15:07
Podgląd
Wersja
4
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 14:41:08
Podgląd
Zamówienia publiczne
Drogi i mosty
Oferty pracy
Logo Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego