Wersja: 4
Zmodyfikował: Rzecznik PZDW
Data modyfikacji: 2024-11-05 19:30:24
Projekt jest współfinansowany z Programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027
Inwestor: Województwo Podkarpackie - Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie
Wartość projektu: 203 588 227,50 PLN
Wartość dofinansowania: 173 024 493,37 PLN
Wykonawca: (w trakcie postępowania przetargowego)
Inżynier kontraktu:
Realizacja: 33 miesiące od daty podpisania umowy z Wykonawcą
Inwestycja będzie polegała na rozbudowie istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 Naklik – Leżajsk – Łańcut – Dylągówka – Szklary oraz budowie po nowym śladzie drogi o przekroju jednojezdniowym. W ramach projektu wybudowane zostaną odcinki: od km ok. 63+816 tj. skrzyżowania DW 877 z DW 878 do km ok. 64+047 oraz od km ok. 65+675 do km ok. 66+700. Pozostałe odcinki przedmiotowej drogi będą podlegały rozbudowie. Łączna długość rozbudowywanego i budowanego w ramach projektu odcinka dróg wojewódzkich wynosi około 4,79 km.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
- rozbudowę i budowę DW 877 na odcinku o długości ok. 4,6 km od miejscowości Dylągówka do miejscowości Szklary wraz z niezbędnym dowiązaniem do istniejącego przebiegu DW 877 i DW 878,
- rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 878 na odcinku o długości ok. 0,2 km stanowiącym dowiązanie do
rozbudowywanego skrzyżowania z DW 877,
- budowę i przebudowę infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania drogi wojewódzkiej nr 877,
- rozbudowę, budowę i przebudowę skrzyżowań z istniejącymi drogami,
- budowę, przebudowę i rozbudowę odcinków innych dróg publicznych (drogi wojewódzkie, powiatowe i gminne) w strefie skrzyżowań,
- budowę dodatkowych jezdni,
- przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych,
- budowę pasów utrzymaniowych, ogrodzeń drogowych, bram i schodów,
- przebudowę i budowę zatok autobusowych,
- budowę chodników,
- budowę obiektów mostowych, inżynierskich i przepustów pod drogami publicznymi,
- budowę elementów odwodnienia wraz z odcinkową budową sieci kanalizacji deszczowej,
- odcinkową budowę/przebudowę oświetlenia drogowego,
- budowę elementów ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- budowę kanału technologicznego,
- przebudowę i zabezpieczenie kolidujących odcinków infrastruktury technicznej m.in. sieci
elektroenergetyczne, teletechniczne, gazociągi, kanalizacja sanitarna i deszczowa, wodociągowe.
Grupy docelowe realizacji projektu:
Projekt dotyczy budowy i rozbudowy drogi publicznej, czyli drogi z której korzystać, zgodnie z jej przeznaczeniem, może każdy. Grupą docelową projektu są mieszkańcy środkowej części województwa podkarpackiego, w szczególności powiatu rzeszowskiego. Użytkownikami projektu będą również lokalni przedsiębiorcy, pracownicy, dostawcy,klienci oraz pozostali kierowcy pojazdów poruszający się po drodze wojewódzkiej nr 877. W celu ułatwienia dostępu – nie tylko dla zmotoryzowanych, ale również pieszych – przewidziano przebudowę i budowę chodników. Zastosowanie rozwiązania projektowe uwzględniają przepisy prawne odnośnie likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
Na rozbudowywanym odcinku drogi przewidziano m.in. następujące rozwiązania: zastosowanie obniżonych krawężników w obrębie przejść dla pieszych, zastosowanie elementów naprowadzających i ostrzegawczych dla osób niedowidzących i niewidomych poprzez ułożenie kostki brukowej integracyjnej w obrębie przejść dla pieszych i zatok autobusowych.
Cele realizacji projektu i rezultaty:
Głównym celem projektu jest rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawę dostępu do sieci TEN-T. Celem bezpośrednim projektu jest rozwój infrastruktury drogowej, wzrost bezpieczeństwa ruchu oraz poprawa powiązań transportowych w regionie, w tym na obszarach górskich.
Realizacja projektu doprowadzi do:
- zwiększenia komfortu, szybkości i bezpieczeństwa przejazdu drogą dzięki budowie nowego odcinka drogi omijającego istniejące serpentyny oraz niekorzystny układ skrzyżowania z DW 878,
- poprawy stanu technicznego i podniesienia parametrów technicznych istniejącej drogi, która ulega znaczącej degradacji i wykazuje ślady znacznej eksploatacji (występują na niej spękania siatkowe z koleinami, szczególnie na krawędziach jezdni, spękania podłużne, drobne ubytki oraz łaty),
- poprawy bezpieczeństwa ruchu pojazdów, pieszych, rowerzystów oraz komfortu życia i bezpieczeństwa
mieszkańców,
- skrócenia czasu przejazdu drogą wojewódzką poprzez wyznaczenie nowych przebiegów DW 877 na odcinkach szczególnie niebezpiecznych m.in. odcinek serpentyn.
W wyniku wdrożenia projektu nastąpi poprawa powiązań regionalnej sieci dróg województwa z siecią dróg
krajowych i siecią TEN-T, poprawa dostępności wewnętrznej i zewnętrznej powiatu rzeszowskiego, poprawa spójności społecznej i gospodarczej Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz zwiększenia perspektyw jego rozwoju, a także poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróżowania DW 877.