Odszkodowania komunikacyjne
Odszkodowania za szkody powstałe na drogach wojewódzkich znajdujących się w zarządzie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie
- Zgodnie z Ustawą o drogach publicznych zarządzającym drogami wojewódzkimi na terenie Województwa Podkarpackiego jest Zarząd Województwa Podkarpackiego w imieniu którego (w odniesieniu do dróg wojewódzkich) działa Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.
- W celu uzyskania odszkodowania, zgłaszający szkodę (poszkodowany), zgodnie z art. 6 Kodeksu Cywilnego zobowiązany jest wykazać (udowodnić) odpowiedzialność zarządu drogi za jej powstanie. Wskazane jest, aby każda szkoda została zgłoszona Policji, która zobowiązana jest do sporządzenia stosownej notatki, w której zostaną określone w sposób obiektywny wszystkie okoliczności zaistniałego zdarzenia, mające wpływ na powstanie szkody.
Zgłoszenie zdarzenia Policji nie jest jednoznaczne z przyjęciem odpowiedzialności przez zarządcę drogi.
- Szkody powstałe na drogach wojewódzkich należy zgłaszać bezpośrednio do Ubezpieczyciela.
- Pełnomocnikiem Ubezpieczonego w zakresie kontaktów z Ubezpieczycielem, jest firma Maximus Broker Sp. z o.o. z/s 87-100 Toruń, ul. Szosa Chełmińska 64, która na podstawie umowy brokerskiej pośredniczy w procesie likwidacji szkód, w tym w roszczeniach z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Dodatkowo pomiędzy PZDW w Rzeszowie a Maximus Broker Sp. z o.o. została podpisana umowa powierzenia danych osobowych, na podstawie której pełnomocnik ma prawo przetwarzać dane osobowe poszkodowanych osób trzecich i jest zgodnie z przepisami rozporządzenia RODO podmiotem przetwarzającym.
- Ubezpieczyciel przeprowadza właściwy proces likwidacji szkody, podejmuje stosowną decyzję, powiadamiając o niej Zgłaszającego oraz Ubezpieczonego (PZDW w Rzeszowie).
- Polityka prywatności do zapoznania się: Oświadczenie o Ochronie Prywatności.
- Dodatkowe wyjaśnienia lub informacje niezbędne przy zgłaszaniu szkód, można uzyskać pod nr tel. (17) 860-94-98, e-mail: drogi@pzdw.pl
Procedura zgłaszania szkód zaistniałych w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.:
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie w zakresie odpowiedzialności cywilnej zawarł umowę ubezpieczenia z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A. – nr polisy 436000376063
Zgłoszenia szkody można dokonać za pośrednictwem:
- formularza internetowego https://www.ergohestia.pl
- korespondencji papierowej na adres: Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A., ul. Hestii 1, 81-731 Sopot.
Zgłoszenie szkody w wersji papierowej powinno być dokonane na druku zgłoszenia szkody, zgodnie z zamieszczonym wzorem: formularz zgłoszenia szkody ERGO Hestia.
- w formie elektronicznej na adres email: broker.szkody@hestia.pl
- zgłoszenia telefonicznego na nr: 801 107 107 lub 58 555 55 55
Procedura zgłaszania szkód zaistniałych w okresie:
- od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r. numer polisy OC 436000337497
należy kierować do Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A.
- od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r. nr polisy typ 1306 nr 7019886
od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. nr polisy typ 1306 nr 7014057
należy kierować do Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group
Zgłoszenia szkody do Compensa można dokonać za pośrednictwem:
- formularza internetowego https://zgloszenie.compensa.pl
- w przypadku szkód w pojeździe należy zaznaczyć:
- w przypadku szkód majątkowych należy zaznaczyć:
- z polisy sprawcy
- OC polisa majątkowa
- w przypadku szkód osobowych należy zaznaczyć:
- szkoda osobowa z OC
- OC inne
- korespondencji papierowej na adres: Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group, Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa.
Zgłoszenie szkody w wersji papierowej powinno być dokonane na druku zgłoszenia szkody, zgodnie z zamieszczonym wzorem: formularz zgłoszenia szkody.
- w formie elektronicznej na adres email: dokumenty@compensa.pl
- zgłoszenia telefonicznego na nr: +48 22 501 61 00, codziennie w godzinach 7:00 – 20:00